Działania te wynikają z ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadziła obowiązek kontrolowania podmiotów co najmniej raz na dwa lata w zakresie:
- posiadania umów na odbieranie odpadów komunalnych,
- zgodności postanowień w/w umów z wymaganiami określonymi m.in. w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Pawłowice,
- dowodów uiszczania opłat (posiadania rachunków/faktur) za odbiór odpadów komunalnych.
Kontrolowane będą nieruchomości, na których powstają odpady komunalne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
W sytuacji, gdy nieruchomość, na której zarejestrowana jest działalność gospodarcza, posiada dwie części: tj. przeznaczoną na cele mieszkalne oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości/podmiot prowadzący działalność, winni zawrzeć odrębną, dodatkową umowę na wywóz odpadów komunalnych niewytwarzanych w gospodarstwie domowym.
Właściciele w/w nieruchomości mieszanych zobowiązani są wobec powyższego do posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych zawartej z podmiotem uprawnionym – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza).
Informujemy również, że podmioty prowadzące działalność gospodarczą, które do tej pory nie zawarły umów na odbieranie odpadów komunalnych, powinny niezwłocznie je zawrzeć.