Uczniowie z Krzyżowic poszerzają swoją wiedzę między innymi z fizyki, chemii, geografii, biologii i przyrody biorąc udział w wielu doświadczeniach naukowych. Na zajęciach z fizyki zetknęli się z różnymi zjawiskami fizycznymi, obserwowali załamanie światła lasera w szklanym pojemniku z wodą, tworzyli pole magnetyczne zmieniające kierunek kompasu, naelektryzowali włosy koleżanek i kolegów, by sprawdzić jak działa przewodność naszego ciała. Na lekcjach z chemii badali odczyny różnych substancji, tworzyli magiczny rysunek, a na biologii i przyrodzie pogłębiali wiedzę o wulkanach poprzez granie w quizy, rozwiązywanie testów, oglądanie filmów oraz stworzenie własnej makiety wulkanu. Taka forma zajęć zachęca młodzież do bycia aktywnym na lekcjach oraz sprzyja zapamiętywaniu informacji i pogłębianiu wiedzy .
W ramach projektu odbywają się także szkolenia dla nauczycieli. Do tej pory nauczyciele skorzystali z dwóch szkoleń: „Metody aktywizujące jako sposób na wdrażanie kompetencji kluczowych” oraz „Eksperyment - nauczanie przez odkrywanie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych". Podczas pierwszego szkolenia nauczyciele poznali sposoby prowadzenia zajęć lekcyjnych w taki sposób, aby rozwinąć w uczniach działanie oraz współpracę w zespole, zadawanie pytań, prowadzenie dyskusji, wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji. Drugie szkolenie opierało się głównie na doświadczeniach. Nauczyciele eksperymentowali między innymi z biologicznym światłem białym, skonstruowali własny spektroskop, poznali zjawisko fluorescencji oraz testowali działanie kremów do opalania.
Foto: ZSP Krzyżowice.