Od wczoraj można składać wnioski o udzielenie dotacji na demontaż, transport oraz utylizację odpadów zawierających azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie gminy Pawłowice.
Dotacja pokrywa 70% kosztów kwalifikowanych, jednak nie może przekroczyć kwoty 5.000 zł.
Wnioskodawca ubiegający się o dotację, zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku wraz z wymaganymi załącznikami do Wójta Gminy Pawłowice przed rozpoczęciem realizacji prac.
Do wniosku należy dołączyć oświadczenie wnioskodawcy o posiadanym tytule prawnym do nieruchomości zabudowanej, z której usuwane będą materiały zawierające azbest oraz o prowadzeniu lub nie prowadzeniu działalności gospodarczej na nieruchomości, której dotyczy wniosek.
Wnioski można składać osobiście w godzinach pracy Urzędu Gminy Pawłowice, wysłać pocztą tradycyjną lub w formie elektronicznej opatrzone podpisem elektronicznym poprzez platformę PeUP.
Termin składania wniosków upływa 31 października 2024 r. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie.
Azbest, choć był kiedyś powszechnie używany w budownictwie m.in. ze względu na swoje właściwości izolacyjne i ognioodporne, dziś jest uznawany za materiał niebezpieczny dla zdrowia. Zgodnie z programem Oczyszczania Kraju z Azbestu, wszystkie wyroby azbestowe muszą zostać usunięte do 2032 roku.