Nowy rozkład jazdy jest już dostępny na stronie internetowej MZK. Zacznie obowiązywać w niedzielę, 1 września i dotyczyć będzie większości pasażerów MZK – nie tylko mieszkańców Jastrzębia-Zdroju.
Informację o nowym rozkładzie jazdy znajdziemy tutaj.
Kolor, czyli kierunek jazdy
Aby ułatwić pasażerom korzystanie z komunikacji, MZK wprowadza dodatkowo kolorystyczne oznaczenia linii. Pojawi się więc nie tylko jej numer, ale także prostokąt w odpowiednim kolorze. Miasto podzielono na sześć stref przepływu pasażerów. Strefa „C” oznaczona kolorem zielonym to kursy wykonywane głównie w dzielnicach centralnych miasta. Żółta Strefa „S” to kursy w kierunku Szerokiej, Boryni i Żor, natomiast niebieska Strefa „B” to autobusy wyjeżdżające z miasta w kierunku Bzia i Pawłowic. Fioletowa Strefa „M” – kierunek Moszczenica i Szotkowice, a czerwona Strefa „R” to kierunek Ruptawa i Zebrzydowice. Kolor biały będzie przyporządkowany Strefie „W”, a więc przejazdom w kierunku Wodzisławia i Rybnika. Tak więc konkretna linia będzie oznaczona literą przyporządkowaną danej strefie i liczbą rozpoczynającą się od 10. Przykład: B10 – pierwsza linia w kierunku Bzia i Pawłowic.
Zgodnie z Uchwałą MZK nr 46/VIII/2019 przyjętą 8 sierpnia 2019 r. zmieniają się również taryfy przewozowe.
Taniej do Wodzisławia i Rybnika
We wrześniu zniknie linia ekspresowa E-3 z Jastrzębia przez Wodzisław do Rybnika, a także linia 131 na tej samej trasie. W ich miejsce pojawi się linia W10. Zmiana spowoduje znacznie tańsze przejazdy do Wodzisławia i Rybnika. Mimo, iż bilet na linii ekspresowej kosztował prawie dwa razy więcej, czas przejazdu różnił się zaledwie o 6 minut (62 minuty na linii 131 i 56 minut na linii E-3). Zdecydowano o wprowadzeniu jednej linii utrzymując niższą stawkę za przejazd. Tak więc do Rybnika dojedziemy za 4 zł i 20 groszy, a nie jak obecnie za 7,60 zł (e-bilet) i 8,40 (bilet u kierowcy).
Dyżur informacyjny
Od niedzieli, 1 września, w Biurze Obsługi Klienta MZK uruchomiony zostanie dyżur telefoniczny. Kontakt będzie możliwy w czasie kursowania autobusów, a więc od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych. Wszelkie informacje będą dostępne pod numerami telefonów:
32 4763577; 32 4751401; 516 686 483; 516 686 398.
Zadawanie pytań jest również możliwe za pośrednictwem komunikatora Messenger dostępnego z pozycji strony internetowej i portalu społecznościowego Facebook.