1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM:
- wykształcenie wyższe w jednym z kierunków: prawo; ekonomia; rachunkowość i finanse, administracja lub wykształcenie średnie i 3-letni staż pracy,
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
- wiedza i doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub na stanowisku o podobnym zakresie zadań,
- znajomość przepisów prawnych: ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa; ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych; ustawy z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym; ustawy
z dnia 30.10.2002 r. o podatku leśnym, - dobra umiejętność obsługi komputera w zakresie programów MS Office (Word i Excel), znajomość programów informacji prawnej typu LEX, LEGALIS, poczty elektronicznej,
- pożądane kompetencje: umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się
w mowie i piśmie, samodzielność, obowiązkowość.
3. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- Prowadzenie spraw wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób prawnych oraz podatku od środków transportowych, prowadzenie ewidencji podatkowej dotyczącej wymierzonego podatku;
- Analiza i kontrola poprawności składanych deklaracji podatkowych - czynności sprawdzające z ustawy Ordynacja podatkowa;
- Prowadzenie postępowań podatkowych w celu wydania decyzji określających wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od nieruchomości, rolnym i leśnym osób prawnych oraz podatku od środków transportowych;
- Prowadzenie spraw dotyczących ulg i zwolnień podatkowych wynikających z ustaw podatkowych z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej / pomocy de minimis;
- Prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy publicznej / pomocy de minimis / pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w zakresie prowadzonych przez siebie spraw;
- Prowadzenie spraw dotyczących zwrotu opłaty skarbowej;
- Uzgadnianie obrotów i sald kont ksiąg rachunkowych w zakresie prowadzonych przez siebie kont podatkowych i ich bieżąca weryfikacja;
- Prowadzenie postępowań podatkowych dotyczących spraw ulg w spłacie zobowiązań podatkowych wynikających z ustawy Ordynacja podatkowa;
- Prowadzenie postępowania dotyczącego postanowień Wójta w sprawie ulg dotyczących podatków pobieranych przez Urzędy Skarbowe, które w całości są dochodem gminy;
- Wydawanie w imieniu Wójta indywidualnych interpretacji prawa podatkowego;
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych regulowanych przepisami Ordynacji podatkowej;
- Sporządzanie (w zakresie zadań swojego referatu) oraz podanie do publicznej wiadomości, w terminie do 31 maja roku następnego, wykazów osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożenia na raty oraz udzielono pomocy publicznej w związku z art. 37 ustawy o finansach publicznych;
- Planowanie dochodów gminy w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego osób prawnych oraz w zakresie podatku od środków transportowych;
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta w zakresie podatków i opłat lokalnych;
- Przeprowadzanie kontroli podatkowych;
- Przygotowanie, uaktualnianie i przekazanie materiałów do Internetu oraz do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania referatu;
- Przygotowanie dokumentacji do archiwum zakładowego.
4. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
- data zatrudnienia: 1 sierpnia 2025 r.
- wymiar czasu pracy: pełny etat, praca od poniedziałku do piątku,
- specyfika pracy: prace biurowe wykonywane w klimatyzowanych pomieszczeniach budynku Urzędu Gminy, obsługa niezbędnych urządzeń biurowych, praca przy komputerze powyżej 4 godziny dziennie przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,
- miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: praca w budynku II piętrowym, budynek jest wyposażony w dźwig osobowy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, węzeł sanitarny przystosowany dla osób niepełnosprawnych,
- w miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
5. WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny oraz CV – podpisane odręcznie przez kandydata,
- kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
- w przypadku wykształcenia średniego - kopia świadectw pracy potwierdzających trzyletni staż pracy.
W przypadku pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenie dokumentujące trzyletni staż pracy (zatrudnienie tylko w ramach stosunku pracy), - podpisany odręcznie przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie podpisane własnoręcznie przez kandydata, o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
- klauzula informacyjna – podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenie o wyrażeniu zgody
na przetwarzanie danych osobowych dodatkowych (niewymaganych prawem) zawartych w ofercie pracy, do celów związanych z przeprowadzeniem procesu rekrutacji pracownika.
Kwestionariusz osobowy i oświadczenia należy złożyć na wzorach, stanowiących dokumenty do pobrania, zamieszczone wraz z ogłoszeniem o naborze na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Pawłowice.
6. PLANOWANE ETAPY NABORU:
- weryfikacja formalna ofert kandydatów (oferty niespełniające wymagań niezbędnych; niezawierające wymaganych dokumentów lub/i dokumenty niepodpisane odręcznie przez kandydata – nie będą rozpatrywane),
- rozmowa kwalifikacyjna lub test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna (w zależności od ilości złożonych ofert).
Przedmiotem rozmowy lub testu i rozmowy kwalifikacyjnej będzie:
- znajomość przepisów prawa wymienionych w pkt 2 ogłoszenia,
- sprawdzane będą umiejętność interpretacji i stosowania przepisów, komunikatywność, w tym łatwość przekazywania informacji, umiejętność pracy w zespole, inicjatywa i umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, odpowiedzialność, systematyczność, zaangażowanie.
7. DODATKOWE INFORMACJE:
- Oferty z wymaganymi dokumentami można:
- przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60, 43-250 Pawłowice,
- składać w Punkcie Obsługi Klienta Urzędu Gminy 43-250 Pawłowice, ul. Zjednoczenia 60.
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora w Referacie Podatków i Opłat” - do dnia 22 kwietnia 2025 r. w godzinach pracy Urzędu (decyduje data wpływu do Urzędu). Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Szczegółowe informacje o naborze oraz warunkach zatrudnienia udzielane są telefonicznie przez p. Karinę Staroń – Kierownika Referatu Podatków i Opłat, pod numerem telefonu 324 756 302;
324 756 300. - Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo o kolejnym etapie naboru.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pawłowicach i tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
- Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, w Urzędzie Gminy Pawłowice obowiązuje „Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych” przyjęta Zarządzeniem nr OR.120.0106.2024 Wójta Gminy Pawłowice z dnia 16 września 2024 r. Informacje na jej temat można znaleźć na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Urząd Gminy /Ochrona Sygnalistów https://bip.pawlowice.pl/bipkod/36234501.